Wie zit er eigenlijk achter het 1Ander Festival?

By 22 april 2015Ontdek

De stichting bestaat uit 6 paarden, die de kar bij verschillende onderdelen trekken.

Sikko Oegema is de voorzitter van de gehele club en begeeft zich met name op het gebied van sponsoring en pr. Het mooiste aan het festival vindt hij: “Een heel jaar lang te werken aan een festival wat dan daadwerkelijk plaatsvindt in juni met bijzondere reacties en een unieke sfeer. We zijn uniek omdat we een professioneel festival neerzetten met een dorpskarakter. “

Sikko Oegema

Betty van Zutphen

Betty van Zutphen, bestuurslid van de kinderactiviteiten, richt zich met name op educatie en samenwerking met scholen. Ondanks dat haar eerste editie bij het festival totaal in het water viel door de regen, zag ze dat er toch kinderen kwamen in regenkleding en genoten van al het aanbod!

Daarnaast is Jaap als bestuurslid met name werkzaam als horeca en communicatie coördinatie. Hem zul je dan ook tijdens het festival met name achter de bar zien om alles in goede banen te leiden!

Ooit van de fiets geplukt om “even” te helpen is hij inmiddels al meer dan 10 jaar actief als vrijwilliger. Van logistiek, via het podium naar de horeca is hij sinds dit jaar aangeschoven bij het bestuur. Zijn motivatie: “Tijd voor jeugd en vernieuwing!”.

Jaap Hoenderdos

Dorien van Heertum

Dorien van Heertum is als bestuurslid vertegenwoordiger van de vrijwilligerscoördinatie en focust zich ook op de interne en externe communicatie.

Voor haar is de belangrijkste reden om mee te doen aan dit festival: “Al sinds jongs af aan ben ik betrokken bij het festival. Via het Elde College in contact gekomen, daarna gaan studeren voor ‘vrijetijdsmanager’ en met deze achtergrond het avontuur gestart als vrijwilligerscoördinator. Na een aantal jaren vol passie, leerzame momenten en groeien binnen deze organisatie nu ook bestuurslid”. The sky is voor haar the limit!

Marieke van Geffen, als penningmeester een van de meest gestructureerde krachten achter de organisatie van het festival. Zij is met name achter de schermen te vinden, maar vindt het heerlijk als ze zich even in de gemoedelijke sfeer van het festival kan begeven. Volgens haar ook een van de grootste krachten van het festival.

Marieke van Geffen

Carl van der Pol

Carl van der Pol, als secretaris van de stichting, een persoon die al jaren lang een warm hart toedraagt aan de stichting en het festival. Hij heeft dan ook allerlei afdelingen gehad en weet zich altijd weer enorm onmisbaar te maken door zijn weergaloze inzet en enthousiasme.