LAAT JE LEVEN KLEUREN

1 Ander festival is een kleinschalige wereld waarin iedereen kan zijn wie zij of hij wil zijn. Geen vooroordelen, massa consumptie of onderscheid. Een lokaal karakter, een intieme indeling waarbij men kan genieten van muziek afkomstig uit alle hoeken van de wereld.

We kleuren het festival met kleintjes die zich ongestoord vermaken op het kinderplein. Elde leerlingen die kennis maken met verschillende culturen. We kleuren het terrein met ideële organisatie die vertellen over vrijheid in andere delen van de wereld en lokale ondernemers met hun pure en onaangetaste producten.

Of je nu die eindexamenleerling bent die eindelijk bevrijd is van de middelbare school of opzoek bent naar inspiratie in een dag vol wereldse muziek.

Laat je leven kleuren!

Waar staat 1Ander festival voor en wat is daarbij het doel?

Genieten. We willen onze bezoekers de mogelijkheid bieden zich te ontspannen, zich in een veilige omgeving te baden en zich te laten onderdompelen met muziek, drinken, eten en andere culturen. Een behoefte voldoen, emotie creëren.
Intiem. Tijdens dit kleinschalige festival is de saamhorigheid voelbaar. De afstand tussen artiest, vrijwilliger en publiek is klein, het terrein is compact, er is overzicht. De voorbereiding wordt professioneel uitgevoerd wat de vrijwilligers tijdens het festival uitstralen. We willen mensen zichzelf veilig laten voelen, kinderen kunnen rondlopen, alles is mogelijk met elkaar.

Inspireren. We willen bezoekers inspireren met nieuwe onderdelen waarvan men kan leren, een wereldreis maken. Nieuws en actualiteit combineren met gezelligheid, een kijkje krijgen in verschillende culturen. Een boodschap uitdragen, het leven wat we hier hebben koesteren. Een mooiere wereld, een mooier Schijndel.

Ontmoeten. We willen mensen stimuleren anderen te ontmoeten door vrijwilligers vanuit verschillende bevolkingsgroepen te trekken, bands en artiesten samen laten werken, lokaal vs mondiaal. We willen jong en oud samenbrengen, mensen prikkelen naar een laagdrempelig festival te gaan. Hierbij past een entree prijs waarbij mensen kunnen geven en nemen.