LAAT JE LEVEN KLEUREN

1 Ander festival is een kleinschalige wereld waarin iedereen kan zijn wie zij of hij wil zijn. Geen vooroordelen, massa consumptie of onderscheid. Een lokaal karakter, een intieme indeling waarbij men kan genieten van muziek afkomstig uit alle hoeken van de wereld.

We kleuren het festival met kleintjes die zich ongestoord vermaken op het kinderplein. Elde leerlingen die kennis maken met verschillende culturen. We kleuren het terrein met ideële organisatie die vertellen over vrijheid in andere delen van de wereld en lokale ondernemers met hun pure en onaangetaste producten.

Laat je leven kleuren!

Waar staat 1Ander festival voor en wat is daarbij het doel?

Ontdekken – We inspireren bezoekers met nieuwe onderdelen waarvan men kan leren, een wereldreis maken. Nieuws en actualiteit combineren met gezelligheid, een kijkje krijgen in verschillende culturen. Een boodschap uitdragen, het leven wat we hier hebben koesteren. Een mooiere wereld, een mooier Schijndel.

We zoeken stad en land om de pareltjes te vinden uit verschillende delen van deze aarde om ze hun talenten te laten zien. Inmiddels zijn er meer dan 60 verschillende nationaliteiten op ons festival geweest.

Ontmoeten – We creëren de ontmoeting met nieuwe culturen waarvan men kan leren, een wereldreis maken. We stimuleren anderen elkaar te ontmoeten door vrijwilligers vanuit verschillende bevolkingsgroepen te trekken, bands en artiesten samen laten werken, lokaal én mondiaal. We brengen jong en oud samen, prikkelen mensen naar een laagdrempelig festival te gaan.

Tijdens 1 Ander Festival is de saamhorigheid voelbaar. De afstand tussen artiest, vrijwilliger en publiek is klein, het terrein is compact, er is overzicht. De voorbereiding wordt professioneel uitgevoerd wat de vrijwilligers tijdens het festival uitstralen. We willen mensen zichzelf veilig laten voelen, kinderen kunnen rondlopen, alles is mogelijk met elkaar.

Ontwikkelen – Binnen Stichting Anders is iedereen welkom.  We brengen scholieren van alle leeftijden om ons terrein om kennis te maken, plezier te maken en te leren over verschillende culturen. Kennis te maken met thema’s zoals duurzaamheid en tolerantie.

We ontwikkelen mensen. Niet alleen door andere culturen te laten zien. Maar ook door leerlingen, studenten en vrijwilligers te betrekken bij elk onderdeel van onze organisatie. Onze vrijwilligersgroep is zeer divers. Wij spannen ons altijd in om elke vrijwilliger een plek te bieden waar zijn / haar talenten het beste naar voren komen.