Werkgroep Horeca

Werkgroep horeca is de drijvende kracht achter de bar. Wat deze werkgroep verzorgd hoeven we waarschijnlijk niet uit te leggen. Wat wel goed om te weten is welke regels we hanteren achter de bar.

Daarnaast is het ook goed om te weten hoe de drankjes verzorgd worden.
Zo staan we natuurlijk al jaren voor duurzaamheid, maar zijn we dit een aantal jaren geleden ook daadwerkelijk gestart uit te dragen door middel van duurzame glazen. Deze zijn gerecycled en worden dan ook ieder jaar opnieuw ingezet en wordt er dus niets op de grond gegooid! Je zult het gehele festival geen glas op de grond vinden en dat komt omdat we werken met een borgsysteem.

[/et_pb_text][et_pb_toggle admin_label=”Aanwezigheid” saved_tabs=”all” global_module=”1194″ title=”Hoelaat moet ik waar zijn?” open=”off” body_text_color=”#333333″ use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

We vragen je om minimaal een uur voor je shift aanwezig te zijn. In die tijd kun je jezelf melden, t-shirt aantrekken en richting je shift lopen. De vrijwilligersingang is aan de putsteeg nummer 4.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle admin_label=”Waar melden” saved_tabs=”all” global_module=”1220″ title=”Waar moet ik me melden?” open=”off” body_text_color=”#333333″ use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Let op: De vrijwilligersingang is verplaatst.

Dit jaar komen de vrijwilligers binnen via een poort langs de docenteningang van het Elde College. Dat is ter hoogte van de Putsteeg 4. Via deze doorgang wordt je geleid richting de aula van het Elde.

In de aula kun je jezelf melden bij het vrijwilligerspunt. Hier ontvang je een t-shirt, bandje, muntjes en een eetbon. Waarna je het terrein kan oplopen om naar je shift te gaan.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle admin_label=”Waaraan voldoen” title=”Waar moet ik aan voldoen?” open=”off” body_text_color=”#333333″ use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Voor het bezetten van horecapunten dienen vrijwilligers aan de volgende eisen te voldoen:

• Boven de 16 jaar voor bedienende vrijwilligers
  • Boven de 18 jaar voor schenkende vrijwilligers
  • Boven de 21 jaar voor leidinggevende vrijwilligers
  • IVA-certificaat voor bedienende en schenkende vrijwilliger
  • Sociale HygiĆ«ne voor leidinggevende vrijwilligers

IVA-certficaat

De Instructie Verantwoord Alcohol is voor verenigingen en stichtingen gratis te regelen. Wij maken hiervoor gebruik van http://www.vrijwilligerswerkacademie.nl/. Hier kunnen vrijwilligers zich inschrijven en de instructie online volgen. Na afronding krijgen zij een certificaat. Deze kunnen zij opsturen naar de horecacoƶrdinator.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle admin_label=”Mijn rol” title=”Wat is mijn rol achter de bar?” open=”off” body_text_color=”#333333″ use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Tijdens de bezetting achter de bar zijn 3 rollen te onderscheiden:

• Uitgifte, doet de uitgifte van drank naar de klant
  • Schenken, zet de verschillende dranken klaar en vult de koelkasten
  • Barhoofd, aanspreekpunt en overziet de transacties
[/et_pb_toggle][et_pb_toggle admin_label=”Alcoholbeleid” title=”Hoe gaan we om met 18+?” open=”off” body_text_color=”#333333″ use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Aan bezoekers onder de 18 jaar wordt geen alcohol verstrekt. Bij twijfel kan om een legitimatiebewijs worden gevraagd.

Vrijdag – Elde Gala
Tijdens het Elde Gala maken we gebruik van twee kleuren bandjes

Dus wit bandje is geen alcohol

Zaterdag – 1 Ander Festival
Geen bandjes, maar ID controle aan de bar.

Zondag – 1 Ander Festival
Tijdens het 1 Ander Festival hebben alle 18+ bezoekers een bandje. Geen bandje is ID controle.

Daarnaast is het voor bezoekers van 18 jaar en ouder niet toegestaan om alcohol door te geven aan bezoekers jonger dan 18 jaar. Na een eerste waarschuwing volgt bij een tweede overtreding verwijdering van het terrein.

[/et_pb_toggle][et_pb_toggle admin_label=”Statiegeld” title=”Hoe werken de statiegeldbekers?” open=”off” body_text_color=”#333333″ use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”] [/et_pb_toggle][et_pb_text admin_label=”Horecaplanning” saved_tabs=”all” global_module=”1153″ background_layout=”dark” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” module_id=”shorttable” module_class=”shorttable” custom_css_main_element=”.dataTables_filter {|| display: none;}||.tablepress td, .tablepress th {|| color: #000;||}”]

Planning

Elde leerlingKleine bar
Sikko O.Kleine bar - barhoofd

Zondag 18 uur tot en met 24 uur

Er is bewust een uur overlap tussen de shifts. Hierdoor kan soepel gewisseld worden.

Lyana van E.Grote bar
Jules S.Grote bar